søndag 20. mars 2011

"Sov du vesle spire ung ennå er det vinter......"

    Mars er som vi vet lunefull,vår en dag og vinter den neste.MEN det går den rette veien folkens!
    Jeg går å nynner på alle de fine vårsangene om dagen, Alle fugler,No livnar det i lundar,Kom mai
    du skjønne, milde m.f. Skjønt den siste må jeg nok synge ekstra høyt tror jeg, om den skal komme
    nå i mars!
                 Det er en "vårsang" som surrer rundt inne i hodet mitt og den står nok ikke i Mads Berg
                 sin skulesongbok,det er den for ny til. Det er Halvdan Sivertsen,s Nordaførr vårvisa.
                 Hør på den,den er så fin!
                 I fjor høst fikk jeg et drivhus av en snill nabo, hun skulle kjøpe seg et nytt og større.
                 Jeg gleder meg til vi får satt det på en sokkel og til jeg kan begynne å plante og så.
                 Jo visst skal våren komme!

                 Enda en stund må vi nok fyre opp i peisen for å ha det godt og varmt om kveldene.
                 Da er det koselig å ta med litt vår inn i stua.Jeg har kjøpt meg påskeliljer og perleblomst.



                     
                                          Ønsker dere ei god natt og en superstart på ei ny uke!
           

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar